Mecseki Krampusz (2023. 12. 09.)

December beköszöntével bizosan tudható, hogy a Mecsekben is tiszteletét teszi a Mikulás, a PITE jóvoltából. Idén ez igazán különleges élményt nyújtott, ugyanis december 6-án egész napos intenzív havazás volt, amiből jócskán maradt a december 9-én megrendezett túrára. Ellenben sajnos senki nem tudott velem tartani a túrán, így aztán szombat reggel egyedül indultam fel a Mecsekre. Mivel délután nekünk programunk volt, próbáltam a rajt nyitására, 8-ra fent lenni. Fent leparkoltam az állatkertnél, majd átsétáltam a Kardos úti kulcsosházhoz. Pár túratárs már javában regisztrált, én is beálltam a sorba és a délutáni program miatt a rövidebb, Krampusz távon indultam pár perccel 8 után. Már itt lent is volt hó, ami azt is jelentette, hogy feljebb még több lesz. Persze az ideális képbe csak az rondított bele, hogy ez a hó egyszer már megolvadt, majd újra visszafagyott, a haladás emiatt néhol kicsit nehézkes volt. A rajthely után először a Manduláson gyalogoltam keresztül, innen pedig a piros sávot követtem az erdei tornapályán haladva.

Az táj már itt nagyon szép látványt nyújtott, győztem kapkodni a tekintetemet az erdő egyik részletéről a másikra. Viszonylag hamar elértem azt a pontot, ahol a két táv elvált egymástól, így én az úttesten átkelve a piros háromszög jelzésen folytattam, elkezdtem felmászni a Lapisra. A felfele vezető út hó nélkül sem túl széles, így pedig eléggé szűkös volt, de szerencsémre senki nem volt se távol, se közel, igazán ki tudtam kapcsolni és elmerülni az erdőben.

Csak mentem és mentem töretlenül, közben a hótakaró vastagsága egyre csak gyarapodott, áthaladtam a Tubesről lefutó magasfeszültségű vezetékek alatt, ebből tudtam, hogy már egészen közel járok a Lapishoz. Felérve megálltam egy percre körbenézni, inni, aztán indultam tovább, fel a Tubesre. A sárga sáv jelzés kicsit megdolgozza az embert felfele, a jeges hóval kombinálva pedig mondhatjuk, hogy nem könnyű terep. A nehézségekért kárpótolt viszont a behavazott mesebeli táj, amivé itt vált az erdő.

Fent a Tubesen, a kilátó lábánál kaptam meg a túra egyetlen pecsétjét, innen indultam tovább a Misina-Tubes gerincen, továbbra is a sárga sáv jelzést követve. A Kis-Tubest elhagyva már közel voltam a TV-toronyhoz, legközelebb ott kellett jelzést váltanom, a szerpentinező sárga háromszögön hagytam magam mögött a Misinát, egyre közelebb jutva a célhoz.

Az állatkert mellett elgyalogolva értem vissza a civilizációba, pár perccel később pedig ismét a Kardos úti kulcsosháznál voltam, megkaptam a teljesítésért járó kitűzőt, emléklapot és mikuláscsomagot. Idén extra ajándékkel, egy karácsonyfadísszel is készültek a szervezők a túra teljesítőinek. Egy bögre forró teát még megittam, majd megköszönve a szuper túrát, elindultam haza.

Mecseki Krampusz
időpont: 2023. december 9., helyszín: Közép-Mecsek
táv (k. sz.): 7,2 km, szint (k. sz.): 300 m, idő (ó:p): 1:32

Hozzászólás