Tenkes 5+ éjszakai (2023. 08. 05.)

Augusztus beköszönte nem csak azt jelenti, hogy a nyár már ráfordult a célegyenesre és a maradék időt ki kell élvezni, hanem egyben azt is, hogy ismét megrendezésre került a Tenkes éjszakai teljesítménytúra. Ezt a lehetőséget pedig ki kellett használni, mert ahogyan már többször írtam, a Tenkes túráknak – a nappalinak és estinek egyaránt – pompás szervezése és lebonyolítása van. Idén egyedül tudtam volna csak menni, ezért összebeszéltem Krisztiánnal, akik ezt a túrát nagycsaládi jelleggel abszolválják. Idén becsatlakoztam hozzájuk, bár csak hárman voltunk, Krisztián és fia, Levi, valamint én. Talán többeket az időjárás tartott otthon, ugyanis pl. Pécsett a túra napján kisebb megszakításokkal gyakorlatilag egész nap esett. Végül mégis amellett döntöttünk, hogy nekivágunk az idén 5+ nevet viselő táv kellemes 7,5 kilométerének. Ugyan elég borult volt az ég és néha a szél is megélénkült, de egy csepp eső nélkül megúsztuk a teljes túrát.

Pécsről kis késéssel tudtam csak elindulni, így a megbeszélt esti 8-as találkozóból negyed 9 lett Máriagyűdön a művelődési háznál. Gyors regisztrációt követően viszont már úton is voltunk. Ennek a legrövidebb távnak két változata létezik, melyeket a szervezők variálnak. Úgy a legkönnyebb elképzelni, hogy a tavalyi útvonal a Tenkes nyugati felén vitt, az idei pedig a keletin. Ezt az útvonalat nagyon jól ismerem, jó párszor jártam már. A rajt után felsétáltunk a Máriagyűdi Bazilikához, majd ott jobbra fordulva a sárga sávon folytattuk. Ez a jelzés hétvégi kertek és pincék között kanyarogva vitt minket.

Ezen a pontom már elővettük a fejlámpákat, bár volt még némi természetes fény, de azért jól jött a rásegítés. Én új lámpával mentem, Mesitől kaptam egy Nitecore NU 25 UL fejlámpát, ami azért nagyon jó, mert ultralight kategória, az egész csak 45 gramm. Így ezzel a darabbal frissítettem fel a vadkempingezős felszerelésemet. Egymást követték a jobb és bal kanyarok, melyek után Szentkútnál elértük az első ellenőrzőpontot. A pecsét mellé még 3 zacskó szőlőcukrot is kaptunk, nem volt választásunk, vittük magunkkal. Innen tovább a sárga keresztet követtük, ez vezetett le a műútig, melyen balra kanyarodtunk és megindultunk a hegy felé. Rövidesen elhagytuk a műutat, újra a sárga sávon haladva, immár felfelé. Ezen a részen egymást váltják a bozótosok és a nyílt részek, utóbbiakról egészen szép kilátás van déli és nyugati irányba.

Ahogyan egyre feljebb másztunk, elértük a kerítést, ami a jobbunkon volt. E mellett haladva elértük a kaput, és bementünk a szőlőtőkékkel teli területre. Itt már sík volt a terep és a szél nagyon kellemesen hűtött minket, miután kimelegedtünk a felfelé tartó úton. Szalagozást követve értük el a második pontot a Csukma-kereszt alatt. A pecsét mellé itt müzliszelettel kedveskedtek a pontőrök. Elbúcsúztunk, majd egy nagyon pici emelkedőt követően balra fordultunk és a piros sáv jelzést követtük a gerincen. Az éjszakai élővilág mindig különleges, azonban ma pár keresztespókot leszámítva semmit nem láttuk vagy hallottunk.

Nekünk a már említett piros sávot kellett követnünk egészen a célig, de azért időnként voltak fonódó jelzések is, a kék sáv és a sárga Mária-út jelzés is. Ezen a szakaszon a sűrű erdőben haladtunk, ami napközben nem feltétlenül hat sűrűnek, de az éjszakai sötétségben összeroppan a tér és minden sűrűbbnek, szűkebbnek tűnik. A gerincről végül ott tértünk le, ahol az eddig utunk jobbra kanyarodva haladt tovább, mi azonban egyenesen folytattuk és nemsokára már lejtőn haladtunk. Ez egyébként most nagy odafigyelést követelt, mert az esőtől nyirkos kövek rettentően csúsztak. Épségben leértünk szőlők és gyümölcsösök közé, majd ezt követően ismét aszfalton sétáltunk, visszaértünk a bazilika előtt térre. Egy utolsó bal kanyar volt vissza, majd lecsorogtunk a művelődési házhoz a célba. Itt minden évben sorsolnak ajándékokat, idén többek között nekem is kedvezett a szerencse, nyertem egy üveg bort. A célban lepakoltunk, kis pihenést követően ettem egy bodzalekváros kenyeret, ami nagyon finom volt. Megköszöntük a szervezést, majd mind elindultunk haza, hogy kipihenjük a jóleső fáradtságot.

Tenkes 5+ éjszakai
időpont: 2023. augusztus 5., helyszín: Villányi-hegység
táv (k. sz.): 7,5 km, szint (k. sz.): 265 m, idő (ó:p): 1:56

Hozzászólás