Nőnapi Séta (2023. 03. 05.)

Ismét március eleje, ismét nőnapi teljesítménytúra. Ez alkalommal is egy könnyed sétát tettünk, a legrövidebb, 6 km-es távon. Ugyan nem tudom mi okból tartották idén vasárnap a túrát, de nekem nagy szerencsém volt ezzel, ugyanis a szombatom egy az egyben elment az egyetemei teendőimmel, ezért részt tudtunk venni a túrán.

Nagyon kényelmesek voltunk reggel, negyed 9 körül indultunk csak el a Mecsekre, szerencsére ezúttal nem kellett korán kelni és órákat utazni. Hamar felértünk a hegyre, leparkoltam az állatkertnél és legyalogoltunk a Kardos úti kulcsosházhoz nevezni. Pár perces adminisztrációt követően már el is indultunk.

Kicsit borult volt az idő, de azért néha némi napsütés is jutott, amitől jobban átéreztük a kora tavaszi hangulatot. Kezd éledni az erdő is, a húsos som sárga virágai elkezdték megszínezni az erdő téli fakóságát. A kulcsosháztól elindulva a sárga háromszöget követtük és ez egy dolgot jelentett: szintgyűjtés következik. Bár ezt pontosan tudtam, nem egyszer megjártam már ezt a túrát. Az emelkedésért cserébe az ösvény szépen kanyargott, szerpentin szerűen vitt minket egyre magasabbra. A szakasz elején közvetlenül a Pécs Zoo kerítése mellett is elmentünk és találkoztunk a város macijával is.

Továbbra is a sárga háromszögön sétálva már a TV-torony és a köztünk lévő távolságot csökkentettük, komótosan bandukolva értünk egyre feljebb, közelebb. Átkeltünk a műúton, majd egy rövid erdei szakaszt követően már a torony aljában voltunk. Innen a Misina alatti parkolóhoz gyalogoltunk, ahol jobbra fordultunk a sorompó előtt és már a Hóvirág-völgyben jártunk. Nem nehéz kitalálni, hogy melyik növényről kapta a völgy a nevét, de a hóvirág mellett találunk itt még keltikét, illatos hunyort és medvehagymát is bőven. Most még csak a leveleik jönnek, szép zsengék, lassan már szedni is lehet, majd gyönyörködni a virágzásukban.

A választott távunk egyetlen pecsétjét itt, a Hóvirág-völgyben kaptuk egy Sport szelet társaságában. Jelzést váltottunk és a sárga kereszt jelzésen indultunk el visszafele. Az erdő itt is medvehagymában bővelkedett, néhol pedig illatát is lehetett érezni. Nagyon kellemes érzés volt a tavaszias időben kint lenni az erdőben és csak sétálni, nézelődni. Hamarosan már a misinai sípályát kereszteztük, ez után pedig rácsatlakoztunk a sárga sáv jelzésre. Ezen gyorsan leértünk Dömörkapuhoz, ahonnan nem volt sok hátra a célig. A kisvasút sínpárjával párhuzamosan haladó erdei sétaúton jutottunk vissza az állatkerthez. Már csak egyszer kellett balra fordulnunk és a kavicsos ösvényen jutottunk vissza a kulcsosházhoz, ahol megkaptuk a teljesítésért a kitűzőt és az emléklapot. Megkóstoltuk a nápolyit és a gyümölcsteát, majd visszasétáltunk a kocsihoz és elindultunk haza.